Jól meg gondold magadat
Hol a nő helye? A konyhában? Munkahelyén? Egy férfi és a gyerekek mellett? Esetleg szingliként a belvárosban? És ki dönti el? A hagyományok? A férfiak? Az élet? Vagy a nő maga? Lehet jól dönteni? Mi van, ha nem? Kérdés sok van, jó válasz talán nem is létezik.
Előadásunk főhőse, Emma esküvő előtt áll. Kérdései már megvannak, válaszai még nincsenek rá. Csak az előadás címét tudjuk neki is ajánlani útravalónak: „Jól meggondold magadat!”
Az előadásnak nem célja a feltett kérdések megválaszolása, ugyanakkor kísérletet tesz arra, hogy lehetőség szerint minél szélesebb körből begyűjtse azokat.
RÉV / FAQ / KB35: Pillangó
Egy színész meséli végig Henri Charriére bestsellerré vált regényét. Pillangót elítélik, életfogytiglan töltheti büntetését. A fiatal férfi nem törődik bele az ítéletbe, minden áron szökni próbál. A fordulatos, fojtogató és lélekemelő szökési sorozatot követhetjük nyomon nézőként, ami több mint tíz évet ölel fel Pillangó életéből.
Pillangó, sodró lendülettel mesél, lelkiismeretről, adrenalinról, alvilági alakokról, őrületről, szenvedésről, az emberi természet, fantázia nyughatatlanságáról. Történetei újabb és újabb történetekbe gyűrűznek, így éli túl az enyészet útját, a fogságban töltött éveket.
Korábbi előadásaink
A tökéletességen innen
Olyan egyszerűnek tűnt. Mitől lett most ilyen tarthatatlan a helyzet? Pecázzunk vagy síeljünk?
A szereplők hétköznapi emberek. Testvérek, házastársak, barátok, ismerősök. Élnék az életüket. Közben három testvér elveszíti a negyediket, a véletlen egy baráttal ajándékoz meg valakit, egy házasság elbizonytalanodik, valaki eltávolodik, valaki ragaszkodik. Mindenki változik.
RÉV SzNT & KB35 Inárcs bemutatja: othello
A vidéki független szféra két képviselője, a KB35 Inárcs és a győri RÉV Színházi és Nevelési Társulat koprodukciójában, William Shakespeare Othellójával olyan témákat érintenek, mint a xenofóbia, manipuláció vagy a családon belüli erőszak. A két csoport története jó pár helyen keresztezte egymást, legyen szó Balassagyarmatról, Inárcsról vagy épp a MU Színházról, ahol első közös bemutatójukra készülnek.
Ti, mint én
Előadásunk középpontjában a válság, mindenki, bárki válsága áll. A korábbiakhoz hasonlóan ismét improvizatív módon dolgoztuk fel a témát. A produkcióban nagy jelentősége van a zenei kísérletezésnek, ami azért is érdekes, mert többségünk tanult hangszeres tudással nem rendelkezik. Hiszünk abban, hogy az alkotás bárki számára nyitva álló lehetőség, nem pedig kiváltság. Nem a tehetség határozza meg az alkotót, hanem a tenni akarás iránti vágy.
P – avagy jelenetek egy vándorszínész életéből
Ismertető:
„Aktorok és Publikum, csakis együtt Spektákulum”. Egy előadás arról, hogy milyen mélységei és igazságai vannak a shakespeare-i gondolatnak, miszerint „színház az egész világ, és színész benne minden férfi és nő. ” Avagy lehet-e érvényesen beszélni olyan elvont fogalmakról, mint egyéni, alkotói és kollektív szabadság… Ilyen, és ehhez hasonló kérdéseken tépelődik – miközben persze, egyik kalandból a másikba keveredik – egy fiatal, ambiciózus vándorszínész, bizonyos Borostyán Sándor, aki később Petőfi néven aztán pályát váltott… Szerintünk meg nem…
Engedetlenek
Fuente Ovejuna címen játsszák a világ színpadain Lope de Vega egyik legjelentősebb drámáját a ránk maradt közel ezer közül. Hős falu címen, a „népi ellenállás” példájaként mutatták be 1952-ben a Madách Színházban. Többet azóta sem. Nem vert gyökeret a magyar játékhagyományban, ahogyan a szerző legtöbb remekműve sem, pedig Lope de Vegát Szophoklészhoz, Shakespeare-hez, Molière-hez és Csehovhoz mérik szerte a világon, és méltán.
Suha
1994-ben meggyilkolnak egy idős embert. 1995-ben P.D.-t a cselekmény miatt több mint 6 év börtönbüntetésre ítélik, a vádlott nem fellebbez az ítélet ellen. A történtekből 2006-ban dr. Magyar Elemér Fekete-fehér című dokumentum-drámája alapján Ragályi Elemér készít filmet Nincs kegyelem címmel.
Hol a vége? (2016)
A KB35 és MU Színház szépkorú civil alkotókkal létrehozott közösségi színházi előadása egy család történetét dolgozza fel négy generáción keresztül: egy témát – a párválasztást – végigkövetve az idők változásában. A különbségek az olykor folytonos, olykor megmegszakadó, mégis közösként vállalt kultúránk változásából adódnak. A múlt vizsgálatával együtt pedig a múltról bennünk élő kép is átalakul. Hol és miben állapodhatunk meg mégis? Ez az éppen jelenlévők: közönség és alkotók közös döntésein múlik. Vagyis azon, hogy – ha csak alkalmilag is, de – közösséggé tudunk-e válni?
Engedjki! (2015)
Kárpáti Péter Szörprájzparti című drámája nyomán: Engedjki!
Szóval van ez a dolog a döntéshozatal körül… Ez érdekelt minket igazán. A választás kényszere… Ami egész egyszerűen behálózza az életünket. Sőt, egyesek szerint ez tesz minket emberré… Mármint annak felismerése, hogy két előttünk heverő dolog nem egyforma, és az egyikre nagyobb szükségünk van, mint a másikra. Mert tegyük fel, hogy csak egyszer élünk, és ez olyan helyzet, hogy: vagy egyik, vagy másik. Tegyük fel, hogy nem tárgyiasult dolgok, hanem számunkra fontos személyek között kell választanunk. És képzeljük el mindehhez, hogy jelen történetünk hőse akut döntésképtelenségben szenved, ráadásul valahogy az elmúlás gondolata is az átlagnál jobban foglalkoztatja…
Életben ragadtak (2014)
A Coen testvérek Egy komoly ember című filmjének történetéből kiindulva, de attól a legtöbb ponton elrugaszkodva, saját improvizációink alapján készítettük el jeleneteinket, amelyekben néha abszurd humorral, néha tragikummal közelítettünk a mindannyiunk által ismert, esetleg átélt élethelyzetekhez.
Az előadás elnyerte a VII. Soltis Lajos Országos Színházi Találkozó legjobb előadásáért járó díjat, második helyezést ért el az I. Komlói Amatőr Színházi Találkozón, ahol az előadást a zsűri arany minősítéssel jutalmazta.
TIKK Vitaszínház: Van kérdés! (2014)
Vitaszínház a magyar oktatás, nevelés helyzetéről.
A Vitaszínház jelenetei és kérdései azokat a problémákat nyitják ki, melyek az előadás keretei közé már nem fértek be. A jelenetek nem önmagukban állítanak, nem önmagukban igazak vagy hamisak, csupán a hozzájuk tartozó kérdésekre adott válaszokkal együtt válhatnak érvényessé.
TIKK (2014)
A TIKK egy gimnáziumi tantestület „stratégiai hosszú hétvégéjét” követi végig az eldugott kulcsos-házba való megérkezéstől a tankerületi igazgató betoppanásáig. Erre az alkalomra csak félig-meddig önszántukból, nagyobb részt központi utasításra került sor, az intézményfenntartó TIKK ugyanis elvárja a gimnáziumtól, hogy a köznevelés átszervezéséhez igazodva alakítsa ki profilját, szakmai hitvallását.
Titanic Vízirevü (2013)
A Titanic vízirevü Tasnádi István azonos című drámáját viszi színre. Ahogy az a társulat életében már többször megesett, az előadás fő témája a vidékiség, az a kisszerű lét, melyből kitörni vágynak a szereplők, és amely nemcsak e sajátos társadalmi közeg, hanem az országos méretűvé duzzadt megrekedtség-érzet erőteljes kifejezője